متدهای ترکی استانبولی - متد یدی ایکلیم

  متدهای ترکی استانبولی : متد یدی ایکلیم - Yedi Iklim

  منابع آموزشی

 

کتاب های Yedi Iklim هفت اقلیم مناسب برای زبان آموزان با سطوح مختلف

کتاب های Yedi Iklim هفت اقلیم امکانات مختلفی را در اختیار زبان آموزان قرار می دهد تا به کمک آن بتوانند مهارت های مکالمه خود را افزایش دهند. بخش های آموزشی این کتاب با در نظر گرفتن سطح زبان آموزان مطالب جذابی را در مورد موضوعات مختلف و اتفاقات روزمره مطرح می کند که برای زبان آموز نیز دارای جذابیت بسیاری خواهد بود.

ویژگی های مجموعه کتاب های Yedi Iklim هفت اقلیم

این دوره آموزشی در تمامی سطوح خود از یک کتاب درسی (کتاب دانش آموز) به علاوه کتاب کار و سی دی صوتی بهره گرفته است. اما چرا استفاده از این دوره آموزشی به زبان آموزان ترکی پیشنهاد می شود؟ کتاب های Yedi Iklim هفت اقلیم توسط بخش آموزشی اداره آموزش و پرورش ترکیه تهیه و تدوین شده است. و این بدین معناست که زبان آموزان با کتاب آموزشی معتبر و تایید شده از طرف مرجع رسمی و دولتی کشور ترکیه روبرو هستند. این مجموعه با در نظر گرفتن این موضوع که مهارت های شنیداری و مکالمه از مهمترین مهارت های زبان آموزان هستند، سعی کرده است با استاندارد های اروپایی و کتاب هایی در حد مجموعه کتاب های منتشر شده توسط آکسفورد و کمبریج زبان آموزان را به سطح مناسبی از مهارت های زبانی برساند.

آشنایی با سطوح مختلف دوره آموزشی حاضر

همان طور که گفته شد این مجموعه برای زبان آموزان در هر سطحی که باشند برنامه آموزشی ویژه ای را در نظر گرفته است. اولین سطح این مجموعه که برای زبان آموزان مقدماتی مناسب است، کتاب Yedi Iklim A1 نام دارد.

شیوه آموزشی در این سطح مانند سایر سطوح بر اساس درسنامه های پیوسته است که هر درسنامه موارد آموزشی و مهارت های اصلی و چهار گانه زبانی را متناسب با سطح زبان آموزان ارائه می دهد. در این سطح با مطالب پایه و پیش نیاز یادگیری ترکی آشنا می شویم. این کتاب در هشت درسنامه تدوین شده است و هر دسنامه به سه قسمت عمده تقسیم بندی شده است.

در هریک از قسمت های هر درسنامه با سه بحث اساسی یعنی: گفتار، شنیدار و نوشتار روبرو هستیم.

برای کسب آمادگی لازم در هر سه بخش از ابزار های آموزشی متعددی بهره گرفته شده است که از مهم ترین آن ها می توان به کتاب کار برای تمارین بیشتر و سی دی صوتی برای بخش تلفظ و تمارین شنیداری اشاره کرد.

در ادامه و در سطح دوم مجموعه کتاب های Yedi Iklim هفت اقلیم به کتاب Yedi Iklim türkçe A2 می رسیم این سطح نیز همان طور که از نامش پیداست برای زبان آموزان A2 در نظر گرفته شده است.

دیگر سطوح این مجموعه نیز به ترتیب زیر است.

  • کتاب Yedi Iklim B1

  • کتاب Yedi Iklim B2

لازم به ذکر است که این مجموعه در سطح های C1 و C2 نیز منتشر شده است ولی تاکنون داخل کشورمان به چاپ نرسیده، به محض انتشار این دو کتاب که سطوح انتهایی دوره آموزشی حاضر را تشکیل می دهند برای علاقه مندان در مجموعه آرکان ارائه خواهد شد.

سطح ابتدایی مجموعه کتاب های Yedi Iklim هفت اقلیم چه مهارت هایی را به زبان آموزان اضافه می کند؟

شاید سوال بسیاری از زبان آموزان مبتدی این باشد که بعد از مطالعه کتاب چه مهارت هایی بدست خواهد آورد؟ پس از مطالعه اولین سطح از این مجموعه زبان آموزان می توانند متن های ساده و کوتاه را درک کرده و نقش هر یک از کلمات اساسی در جمله را تشخیص دهند. آن ها از مهارت هایی در زمینه استفاده درست از کلمه های مختلف و عبارت های درست در زمان مناسب برخوردار خواهند شد و می توانند جملات کوتاهی را برای رساندن منظور خود به دیگران به کار گیرند. آن ها می توانند سوالات اساسی دربارۀ خانه، خانواده، محیط اطراف و غیره بپرسند. پس از مطالعه سطوح بعدی بر میزان این مهارت ها افزوده خواهد شد.