متدهای زبان انگلیسی - متد تاپ ناچ

  متدهای زبان انگلیسی : متد تاپ ناچ - Top Notch

  منابع آموزشی

 

چگونه بهترین کتاب آموزش زبان انگلیسی را انتخاب کنیم؟

برخی از سری کتاب‌های آموزشی مانند تاپ ناچ اعتبار زیادی دارند و به همین دلیل مشهور هستند. بنابراین زبان آموزان در بسیاری از مواقع بدون اینکه با سطح و محتوای این کتاب‌ها آشنا باشند، آن‌ها را خریداری می‌کنند. در صورتی که سطح کتاب‌ها با دانش انگلیسی شما متناسب نباشد، مطالعه آن‌ها خسته کننده خواهد بود. چرا که یا بسیار ساده هستند و همه مطالب آن‌ها را می‌دانید یا بسیار سخت هستند و از آن‌ها چیزی درک نمی‌کنید.

بعد از توجه به سطح باید به هدف خود از یادگیری زبان نیز فکر کنید. هر مجموعه هدف خاصی را دنبال می‌کند. به عنوان مثال لول بندی کتاب تاپ ناچ به گونه‌ای است که مهارت‌های مکالمه و شنیدار را بیشتر در فرد تقویت می‌کند و او را برای برقراری ارتباط با مردم انگلیسی زبان آماده می‌کند. 

لول بندی کتاب تاپ ناچ به چه صورت است؟

تاپ ناچ سری اول از یک پکیج کامل کتاب آموزش زبان انگلیسی است و سری دوم آن مجموعه‌ کتاب‌های سامیت است. کتاب‌های تاپ ناچ برای زبان آموزان سطح ابتدایی تا متوسط تألیف شده‌اند. این کتاب‌ها در چهار مجموعه و هشت کتاب منتشر شده‌اند.

این مجموعه جزو معتبرترین منابع آموزشی است که در سال‌های گذشته موفق به دریافت جایزه بهترین کتاب آموزش زبان انگلیسی از سوی انجمن ناشران آموزشی شده است. یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های سری کتاب تاپ ناچ این است که در بازه‌های زمانی مناسب ویرایش و اطلاعات موجود در آن بروزرسانی می‌شود. این موضوع یکی از دلایل محبوبیت این کتاب‌ها بین زبان آموزان و مدرسان است.

در لول بندی کتاب تاپ ناچ، تمریناتی متناسب با هر درس و سطح زبان آموز ارائه شده است که به ماندگاری هر چه بیشتر اطلاعات در ذهن کمک می‌کند. هر سطح از کتاب‌های تاپ ناچ شامل یک کتاب دانش آموز، یک کتاب کار و یک لوح فشرده آموزشی است.

درس‌های ارائه شده در لول بندی کتاب تاپ ناچ

هر کدام از سری کتاب‌های تاپ ناچ شامل چند درس مختلف می‌شوند. هر سطح نیز دو مجموعه کتاب دارد که با نام‌های کتاب A و کتاب B از یکدیگر تفکیک می‌شوند. در ادامه به تعداد درس‌های هر کتاب اشاره کرده‌ایم.

  • کتاب آبی Top Notch Fundamentals A اولین مجموعه کتاب تاپ ناچ است که ۱ تا ۷ سطح beginner را در بر می‌گیرد.

  • کتاب آبی Top Notch Fundamentals B ادامه کتاب A است و شامل درس‌های ۸ تا ۴ می‌شود.

  • بعد از کتاب‌های آبی، کتاب‌های قرمز تدریس می‌شوند. Top Notch 1A بخش‌های یک تا پنج سری مبتدی را در بر می‌گیرد.

  • کتاب قرمز Top Notch 1B پنج درس آخر (۶ تا ۱۰) سطح مبتدی را شامل می‌شود.

  • سری کتاب سبز بعد از کتاب‌های قرمز شروع می‌شوند و آن‌ها نیز مانند سری قرمز دو کتاب A و B دارند. در کتاب A ۵ فصل اول و در کتاب‌های B ۵ فصل دوم ارائه شده است.

  • بعد از کتاب‌های سبز نیز مجموعه بنفش و آخرین لول بندی کتاب تاپ ناچ قرار می‌گیرد. تعداد دروس موجود در کتاب‌های A و B بنفش نیز مانند سری سبز و قرمز است.